Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

woensdag 18 augustus 2010

NEDERLANDSCHE HISTORISCHE SCHEEPVAARTKALENDER 1943

NEDERLANDSCHE HISTORISCHE SCHEEPVAARTKALENDER 1943

DOOR ALBERT CHAMBON

Uitgave: De Heldersche Post, Den Helder, 1942.

Tekeningen van Th. Verbeij.
Cliché's van het Ned. Hist. Scheepvaartmuseum te Amsterdam.


Met Sail 2010 voor de deur is het leuk om enige aandacht aan de scheepvaart te besteden.
Deze kalender stamt uit mijn geboortejaar 1943. Ik ben dus net zo oud, het is maar dat u het weet...





Behalve een kalender voor 1943 bevat dit boekwerk veel platen van (zeil)schepen.
Maar ook verhalen over schepen, de VOC, Peter de Groote, havens, Napoleon, De zingende Marineman, zeeslagen, zeerovers, en nog veel en veel meer.



Vierkleurendruk naar een aquarel vanJ.H.P. Verhoeven






inhoudsopgave



Gezicht in de haven van Amsterdam



De pagina voor 16 t/m 29 mei 1943 bevat ook een gedicht van A.D. Keet,
een (Zuid-)Afrikaanse dichter:

Ou Amsterdam is tog so mooi
Met al sy liggies uitgetooi
In donker, donker nagte.
Dis liggies hier en liggies daar
In lange rije aanmekaar,
Wat flikker in die gragte!




Te koop  bij Tureluur, voor  € 25,00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten