Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

vrijdag 23 juli 2010

Canasta in een half uur, door H.W. Filarski

Met de officiële spelregels.

Complete handleiding
ABC voor beginners
Nieuwste spelregels
Alles in `t kort
Snel aan te leren
Tactiek voor gevorderden
Aangename tijdpassering

Canasta, wie is er niet groot mee geworden?
Dit kaartspel was mateloos populair in de 5 tiger jaren.
Het was een alternatief voor het moeilijker bridge en tevens "intelligenter" dan klaverjassen.

De avonden waren nog niet gevuld (ik zou bijna zeggen vervuild) met televisieprogramma`s en veel ander vertier bestond er ook (nog) niet.
De huiselijke kring was nog voor velen een vertrouwde, veilige omgeving waar ook gezamenlijk genoten werd van bijvoorbeeld radiouitzendingen zoals "De familie Doorsnee" of "De bonte dinsdagavondtrein", "Mastklimmen", of "Negen heit de klok".

Zo werd bij mij thuis (ik spreek over de periode van ongeveer 1955/1956) iedere vrijdag- of zaterdagavond het edele spel Canasta gespeeld, onder het genot van een kopje thee of een glaasje Ranja. Als snack kwamen de doppinda`s op tafel.
Toen was geluk nog heel gewoon....

Schrijver van het boekje is H.W. Filarski die in die tijd een bekende Nederlandse Bridge-speler was. (zie wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_Filarski)

Voor diegenen die meer willen weten over hoe dit spel te spelen is dit boekje bedoeld.
Moeilijk kan het niet zijn, dacht ik, want het is in een half uur te leren, zoals op de omslag wordt vermeld!
De puntentelling

Uitgave: "Officiële" uitgave van de Nederlandse Canasta Bond, zonder jaar (± 1955?), soft cover, 55 pagina`s, 15 x 12 cm, enkele aanstrepingen, lezerssporen, vochtvlekken.

(verkocht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten