Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

vrijdag 21 januari 2011

Hand in Hand, door Mies Bouhuys


Mies Bouhuys heeft de versjes geschreven
en de prentjes zijn getekend door
Henk Krijger


Mies Bouhuys overleed op 30 juni 2008 en was voornamelijk bekend om haar vele boeken en versjes voor kinderen.
Maar ook kenden wij haar van de televisie als regisseuse en scenarioschrijfster:
'Varen is fijner dan je denkt' (Zeefje, waar ben je gebleven...).

Wie meer over haar wil weten kan dat o.m. vinden op Wikipedia:



Het boekje is gedrukt op grijs, roze en geel papier
en heeft een, voor die tijd, moderne lay out.


De illustraties zijn van de hand van Henk Krijger (1914-1979).
Geboren in Indonesië als zoon van een Gereformeerde missionaris.
Hij maakte deel uit van de groep grafisch ontwerpers waartoe o.a. Dick Elffers en Willem Sandberg behoorden. Bekend zijn van hem de Raffia Initials:


Henk Krijger

Illustratie bij het versje 'Mijn Vader'


Interessant vind ik het tijdsbeeld dat uit het versje naar voren komt.
De tijd van de wederopbouw en woningnood (1952).
Aardgas kenden we nog niet, vader haalt kolen uit de schuur.
Vader gaat naar het werk, moeder blijft thuis en zwaait hem na.


(klik op afbeelding voor vergroting)


Uitgave:
Daamen, Den Haag. 1952, 1e druk, gedrukt op grijs/roze/geel papier.
Harde kaft, linnen rug, hoeken sleets, ongepagineerd, inhoud zeer goed, maar enkele pagina`s vertonen gevouwen hoeken.

(verkocht)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten