Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

vrijdag 11 juni 2010

De krans van vuur. Foto`s, tekst en tekeningen van F.A. Breysse

Oscar en Isidoor en hun trouwe vrienden Titus
en Balbo beleven opnieuw een heel spannend
avontuur, als ze betrokken worden bij de dief-
stal en de opsporing van een beroemde dia-
manten halsketting, die toebehoort aan Zijne
Hoogheid de Maharadja van Radagpenda.

Frédéric-Antonin Breysse (1907 - 2001)is de ilustrateur en schrijver van de, uit het Frans vertaalde, serie Oscar en Isidoor.
De krans van vuur werd in 1954 in het Frans uitgegeven als "La rivière de feu." Het was het 5e album in de reeks en werd in 1964 in het Nederlands uitgegeven.

Op de site van Lambiek.net (comiclopedia) is (in het Engels) wat informatie over Breysse te vinden:

Terecht wordt vermeld dat zijn stijl verwant is aan die van Hergé (Kuifje)
Oordeelt u zelf maar...

Uitgave: Drukkerij De Spaarnestad, Haarlem, 1964, 1e druk. karton, linnen rug, 48 pagina`s,
28x28 cm, slijtage hoeken/randen, binnennaden beetje los, inhoud zeer goede staat.

(verkocht).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten