Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

zondag 11 maart 2018

THE DECAMERON

THE DECAMERON 

OF

GIOVANNI BOCCACCIO

Translated by John Payne
With new illustrations specially made for this edition bu Steele Savage

Dit boek uit 1931 is een uitgave van Blue Ribbon Books, New York.

Wat moet ik er over zeggen?
De prachtige illustraties spreken voor zich.
En wat het zo bijzonder maakt is dat het merendeel is ingekleurd (geheel of gedeeltelijk).

Ik laat u dus maar meegenieten van de 10 prenten:












De linnen band is ronduit saai te noemen, maar dat komt ook doordat het oorspronkelijke stofomslag niet aanwezig is


 Eenmaal opengeslagen begint het feest reeds met de afbeelding op de schutbladen:


Het boek wordt afgesloten met dit kleine, maar fijne 'hartje'


Kortom, voor de tekst (in 2 kolommen) hoef je het niet te doen (maar het mag wel), maar de prenten maken alles tot een lust voor het oog.


(Verkocht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten