Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

donderdag 12 augustus 2010

Klein maar zijn, Batticus

De laatste zestig jaar heb ik onder dertig namen in veertig bladen tienduizend stukken geschreven. De zeventig kortste staan in dit boekje.
Hugo Brandt Corstius



Hugo Brandt Corstius (1935), vooral bekend als Piet Grijs (Vrij Nederland), maar ook als Battus (NRC) had in totaal wel 60 tot 70 andere schuilnamen.
Ieder pseudoniem was (volgens eigen zeggen) een deel van zijn karakter.

Kom meer te weten over deze taalkunstenaar, o.a. ook over de P.C.Hooft-prijs rel uit 1985:

De lijst met (30) pseudoniemen en evenzovele kranten/bladen/tijdschriften waarin hij heeft gepubliceerd (op de achterplat van het boek):

Eén van de twee 'cartoons' van eigen hand (HBC) die dit boekje rijk is:


(klik op afbeelding voor vergroting)

Uitgave: Querido, Amsterdam. 2005, 1e druk, hard cover, ing., geb., 144 pagina`s, ISBN 9021453061, z.g.a.n.

(verkocht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten