Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

zaterdag 20 februari 2010

Smartlap



Een zucht van verlichting waart door heel Nederland. Het ontbreekt er nog maar aan dat overal de vlag uit gaat en de mensen in polonaise door de straten dansen. Maar het zal niet veel schelen, het gevoel is er!.
Wat is het geval? HET KABINET IS GEVALLEN.

Nu liep ik al de hele week te zingen van: "Zij gingen van crisis naar crisis." (op de wijze van de smartlap: "Zij gingen van kroegie naar kroegie..."), dus je begrijpt wel dat ik blij ben. Ik was die smartlap meer dan zat. En als iets eenmaal in je hoofd zit kom je er niet zo makkelijk meer vanaf!

Grote vraag is nu natuurlijk: wat moet Balkenende doen? Gaat hij naar Lech, of vliegt de keunegin nog vandaag naar huis? Kan het ook telefonisch? Of moet het schriftelijk? (in drievoud). Niemand die me daar nu eens even over gerust kan stellen.
Want stel je toch eens veur. Ben je net aan een afdaling begonnen, verschijnt opeens de keuklike lakei naast je op de ski`s, met een zilveren dienblad met daarop de keuklike I-phone (I-feun)(want Trix is heel modern, al zou je dat niet zeggen).
Haar hele dag verziekt! Ik zou ook de pest in hebben...

Maar voor het volk is het een zegen, dat ze nu eindelijk uit hun lijden zijn verlost. Er waren al kamervragen in voorbereiding over eventuele euthanasie voor het kabinet, maar die kunnen nu gelukkig de ijskast weer in. Niet weggooien, die vragen, want je weet maar nooit hoe snel je ze weer nodig kunt hebben!

Een nieuwe lente, een nieuw geluid?
Maar laat ons niet te vroeg juichen. Het spook van de PVV staat voor de deur. En voor je het weet is (ook) hier een dictatuur gevestigd. Een bewind dat uitblinkt door kortzichtigheid en vooroordelen.
Maar ja, elk volk krijgt wat het verdient, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten