Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

vrijdag 12 februari 2010

Kleine Lettertjes Grote Bek, door Koen Nieuwendijk

In vijf jaar tijd werden de in dit boekje verzamelde teksten afgedrukt op de tentoonstellingsaankondigingen van Galerie Lieve Hemel, stoot je hoofd niet te Amsterdam. "Het schrijven van de in dit boekje bijeengebrachte commentaren was aanvankelijk bedoeld als een hartekreet tegen de vooroordelen tegen het hedendaags realisme", zo schrijft hij in zijn voorwoord. "De eigenlijke reden van de publicatie is van kunsthistorische aard...." Tenslotte merkt hij op: "Voorts is er nog al eens sprake van herhaling van thema`s. Dat heeft te maken met de noodzaak om vanwege de lage verschijningsfrequentie een referentiekader aan te geven, maar ook met het moeizame proces dat denken heet. Als je daar eenmaal aan begonnen bent is er geen weg meer terug, maar of je altijd vooruit gaat..." (klik op de afbeelding voor vergroting) Uitgave: Galerie Lieve Hemel, Amsterdam, 1983, 1e druk, gebonden, linnen, stofomslag, 10,5 x 14,5 cm, leeslint. Geïllustreerd door verschillende kunstenaars. Het boekje verkeert in uitmuntende staat. 
(Te koop voor euro 12,50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten