Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

dinsdag 2 februari 2010

P.C. Boutens: Vergeten liedjes

Wat is er zo interessant aan P.C. Boutens (1870-1943) en dit boekje met "Vergeten Liedjes?" Behalve dat hij homoseksueel was dan? Hooguit is hij nog bekend van de "Beatrijs (al of niet met tekening van Rie Cramer). Het interessante aan dit boekje is de opdracht voorin, van een voormalige eigenaar van het boekje, waarschijnlijk aan iemand aan wie hij (of zij?) het boekje ten geschenke gaf (?) (geheel in Boutens` stijl): Opgedragen aan Gerry de Jong Isis ik heb het deksel van de nacht getild en in de koninginnezaal der stille pyramide een kelk gehouwen uit het frigide maanlicht van marmerwit dat immens mild een toner spreidde over het bodemvilt dat mijn gedachten droeg van gebonden timide tot de zwevende tuinen va Semiramide waar ik mijn dorst naar liefde heb gestild een droppel wijn zijn je lippen in de maan ook heb ik ergens bloed gekust en daarna het beeld geplaatst op de schraag waar het vroeger was blijven staan en eindelijk na al die eeuwen van rust heb ik je ogen gesloten in de sarcofaag 5-3-1953. Uitgave: Van Dishoeck te Bussum, 1946, 8e druk, karton, linnen rug, 70 pagina`s 
(Te koop voor € 6.00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten