Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

zaterdag 3 april 2010

Anton Pieck




Zeg Pasen, en je zegt pretpark.
Zeg pretpark en je zegt De Efteling.
Zeg De Efteling en je zegt Anton Pieck.

Dit is een originele vervalsing van een tekening van Anton Pieck, op dik papier,
potlood met gemengde techniek.
Afmeting 17 cm breed bij 19,5 à 20 cm hoog. Gesigneerd.

Ter vergelijking is hier een afbeelding van de tekening uit Sprookjes van de Efteling:




Deze tekening vindt u zwart/wit afgedrukt in: Sprookjes van de Efteling
door Martine Bijl en Anton Pieck (Omniboek 1974),
als illustratie bij het verhaal: De tuinman en de fakir, op pagina 77.

Mocht iemand in de 'originele vervalsing' geïnteresseerd zijn, dan kan hij/zij een aangenaam bod doen op deze tekening.
Stuur mij een e-mail: rolandwitte@yahoo.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten