Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

woensdag 28 april 2010

Jan Cremer - 70 jaar

Vorige week dinsdag, 20 april 2010 werd Jan Cremer 70 jaar.
En omdat ik toch bezig was met handschriften, doen we het handschrift van Jan Cremer ook maar gelijk.

Het betreft hier een ansichtkaart uit Mongolie.
Geadresseerd aan:

Dhr. W.F. Touw
Directie
Rijksbelastingen
Herengracht 481
Amsterdam
Holland.

Het woord daaronder zal wel Mongools zijn, maar dat beheers ik niet, dus ik weet niet wat er staat. Naar alle waarschijnlijkheid staat er "Holland" in het Mongools (met dank aan M.v.Z.).

Op de voorzijde zien we een landschap in Mongolië

Op de adreskant van de ansichtkaart staat:

July 1971
Met vriendelijke
groeten uit
Mongolia
Jan Cremer

De postzegel is gestempeld, maar het stempel is moeilijk te zien, laat staan leesbaar.

Het zou interessant zijn om te weten wat hij daar in Mongolië aan het doen was.
Schreef hij reeds aan zijn boek "De Hunnen"?
Zou kunnen (en dat rijmt), maar dat boek kwam pas in 1983 uit.
Bekend is echter wel dat Jan Cremer zeer reislustig was, zijn koffer stond altijd klaar!

Voor de geinteresseerde Jan Cremer fans volgt hier de link naar een artikel uit 2005, geschreven door Rudie Kagie, t.g.v. de pensioengerechtigde leeftijd van J.C. (65 jaar), verschenen in Vrij Nederland op 23-4-2005:

(verkocht)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten