Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

dinsdag 20 april 2010

Krullebol, Kaalkop, en Klein-Broertje. Een groot verhaal voor kleine kleuters, door M.C. van Oven-Doorn

Schrijfster van: De heldendaden van Pikkie Duimelot.
Sven`s avonturen in het hooge noorden.
Met zwarte en gekleurde platen van Lida von Wedell
Zowel van mevrouw Van Oven-Van Doorn als van de illustratrice Lida Von Wedell is zo goed als niets bekend.
Van Lida Von Wedell is slechts bekend dat zij Amerikaanse was van Duitse origine en tijdens de Duitse bezetting maakte zij een illustratie voor "De Weegschaal", het "Maandblad voor vrienden van het Duitsche Boek". Het tijdschrift had een propagandafunctie.
Waarschijnlijk is dit boek ergens tussen 1920 en 1925 ontstaan.
De illustraties doen een beetje denken aan Rie Cramer.
Onderstaande zwart/wit illustratie heeft een zeer hoog "Betty Boop"-gehalte.
Uitgave: G.B. Van Goor Zonen, Den Haag, ± 1925 ?, halflinnen, 79 pagina`s, boekblok los in de band, kleine beschadiging rug, inhoud in zeer redelijke staat.
(Te koop voor euro 15,00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten