Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

woensdag 27 januari 2010

Jean De Lafontaine: Ergötzliche Geschichten

We blijven nog even bij La Fontaine. Want hij heeft natuurlijk noch meer geschreven dan de fabels. Alleen is dat niet zo bekend. Dit boekje bevat dus vermakelijke geschiedenissen, verhaaltjes, zo u wilt. (ben blij dat er woordenboeken bestaan!). Er staan 12 afbeeldingen in van kopergravures gemaakt door Charles Eisen, alsmede een levensbeschrijving van Lafontaine. Vermakelijk (!) is ook de laatste pagina: die bevat het grafschrift voor Jean De Lafontaine, door hem zelf geschreven. Grabinschrift für Jean De Lafontaine. Von ihm selbs verfasst. Jean ging von hinnen, wie er einst gekommen war, Nachdem er Einkunft und Besitz verzehrt. Der Erde Gut hat er nicht hoch geehrt; Doch seine Zeit vertat vortrefflich er fürwahr. Die eine Hälfte ging ans Schlafen drauf, Die andere im Nichtstun auf. U begrijpt het al: wij komen niet meer bij (!) Uitgave: In auftrag von G. Hirth`s Verlag Nachf. (Richard Pflaum A.G.), München deutsch herausgegeben von Ernst Moreck, in 1926, 4-6 Tausend. 144 pagina`s, hard cover, linnen rug, prima staat. 
(Te koop voor € 15,00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten