Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

zondag 17 januari 2010

Krijg de vinkentering


Wat zullen we nu krijgen? Pas begonnen en dan al schelden?
Neen, lieve lezers, het betreft een boekje geschreven door Ewoud Sanders en Rob Tempelaars.
Het boek bevat 1001 Nederlandse en Vlaamse verwensingen. Het voorwoord is (volgens mij met veel plezier) geschreven door Gerrit Komrij. Het boek wordt opgedragen aan dr. Reinhold Aman, koning van de vloek in het land der puriteinen
Uitgave: Contact, i.s.m. Het Taalfonds, 1998.

Als je het even helemaal niet meer ziet zitten, je bent er doorheen zal ik maar zeggen, dan word je vanzelf weer geheel opgevrolijkt door het lezen in dit werkje en kun je het leven weer aan!

Leuk ook om uit het hoofd te leren, we zullen u echter niet overhoren...:
U heeft een uitgebreide keuze aan verwensingen, dus met het boekje in de hand komt u door het ganse land!
Van ga je moeder pesten, via ik mag lije dat... komen we bij krijg de... en loop naar... tot stik, sterf en val, om te besluiten met zak door je kruis en dergelijke.
Kortom, een aanwinst voor je woordenschat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten