Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

vrijdag 22 januari 2010

Verzetspoëzie III. Leed en Lied.


Een keur uit de verzetspoëzie, bijeengebracht door P. De Zeeuw J.G.zn.

Ik laat u even meegenieten van het voorwoord:
"De heerlijkste poëzie komt dan, wanneer er menschenbloed vergoten wordt. Het vergieten van menschenbloed is een teeken van hooge beschaving, d.w.z. niet in opstanden en emoties, maar wanneer men om zijn overtuiging `t hoofd op het schavot laat vallen. Dan heeft men zich door `t slappe alledaagsche heengeworsteld en staat men als een rots voor zijn geloof.
Aldus drukte Dr. A. Kuyper zich eens uit op een college over letterkunde. Onze eigen geschiedenis is daar, om te bewijzen, dat deze bewering waar is."
"Tot slot merk ik nog op dat deze uitgave geschiedt ten voordeele van de "Stichting 1940-1945".
Was getekend: P. De Zeeuw J.G.zn., te Nijkerk o.d. Veluwe, 5 mei 1945.

Hierin bijdragen van o.m.: Melis Stoke, Jan Campert, J. Greshoff, M. Nijhoff en A. den Doolaard.

De uitgave werd verzorgd door: H.A. van Bottenburg te Amsterdam, in 1946, 1e druk, 71 pagina`s.
Papieren omslag, kleine beschadiging aan de randen, kaft verschoten, pagina`s niet opengesneden aan de bovenzijde (behalve de laatste pagina, die daardoor aan de bovenzijde is beschadigd. De randen van het boekblok zijn niet gelijk gesneden en zijn dus ongelijk. Ingenaaid verkeert dit werkje in zeer goede staat.

Te koop op: www.boekwinkeltjes.nl: Tureluur, voor € 10.00
Directe link naar de bestelpagina: http://www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=105479148

Tevens is een exemplaar voorradig waarvan de pagina`s wel zijn opengesneden,
eveneens voor € 10,00
Directe link naar de bestelpagina voor dit exemplaar:
http://www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=127300963

Geen opmerkingen:

Een reactie posten