Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

maandag 18 januari 2010

Stadsgezichten. Honderd grote Amsterdammers uit de twintigste eeuw.


Honderd portretten van Arnold Jan d`Ailly tot Jan van Zutphen. Honderd biografische schetsen van Amsterdammers die de stad in de twintigste eeuw kleur gaven. Niet alleen Johan Cruijff, Majoor Bosshardt en Johnny Jordaan zijn opgenomen in de galerij, maar ook Amsterdammers als poppenkastspeler Janus Cabalt, slager Lo Rodrigues, marktkoopman Emanuel Moffie en jeugdleidster Ida Last hebben een plaats gekregen in dit boek.
Grote afwezige in deze galerij is Ramses Shaffy. Maar dat wordt weer goedgemaakt door het portret van Pater Jan van Kilsdonk.

Samenstelling: Paul Arnoldussen en Annemarie de Wildt.

Uitgave: Bas Lubberhuizen te Amsterdam, 1999, 1e druk, Paperback, 216 pagina`s,
ISBN 90 76314 28 4, in prima conditie.
bijgeleverd: uitnodiging voor de presentatie van dit boek in café David & Goliath van het Amsterdams Historisch Museum.

(Verkocht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten