Zoeken in deze blog

Welkom op deze weblog

"Een uit de hand gelopen hobby"
"Kent u die uitdrukking?" zou dominee Gremdaat zeggen!

Via de volgende link kunt u de volledige lijst vinden van de boeken die ik in de verkoop heb:


Daarnaast echter zijn er altijd boeken die ik graag in mijn privé bezit houd.

Het leek mij leuk om iets meer te laten zien van de boeken die ik interessant vind. Vanwege de speciale uitgave, de interessante inhoud, de schitterende band of de prachtige illustraties.

Daarvandaan dus....

En misschien laat ik u af en toe ook wel mee genieten van mijn literaire aspiraties, in proza of poezie.
Of plaats ik een afbeelding van mijn eigen schilderkunst!

Veel plezier!

Follow RolandWitte on Twitter


.

woensdag 27 januari 2010

Fables de la Fontaine, Émile Guérin Éditeur





















De allermooiste uitgave van de fabels vind ik dit boek.
Alleen al de kaft van het boek is een genot om te aanschouwen! De gravure die ook verderop in het boek wordt weergegeven (zie hieronder) is hier in goud op de vuurrode kaft afgedrukt. Het is zeer zwaar voor zijn formaat (791 gr) en heeft goudopsnee, wat het een bijzonder chique uiterlijk geeft.



De illustraties zijn van Weir, Desandré en Hadamar. en zijn evenzovele juweeltjes.



Uitgave: Émile Guérin, Éditeur, Paris (Librairie de Théodore Lefèvre et Cie.), ± 1880-1890 ?, Nouvelle Édition.
Rood linnen band met goudopdruk aan de voor- en zwarte opdruk aan de achterzijde, goudopsnee (rondom),
gebonden, 248 pagina`s, kleine beschadiging aan de rand van de achterplat. Afgezien van de (gebruikelijke) verkleuring van het papier verkeert het in een bijzonder goede conditie.

Te koop bij Tureluur, voor € 30,00
https://www.boekwinkeltjes.nl/b/105479421/Fables-de-la-Fontaine-Illustre/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten